Sunday, February 10, 2013

02. Dormmates - Terharu

Sebenarnya nak taip entri ni, aku tunggu saat yang aku betul-betul tengah lapar. nak cari feel kononnya. kalau kau tgk apa yang aku makan, kau akan jeles dengan kekurusan aku. makan banyak tapi BMI tak seimbang. Hihi mesti sakit hati baca apa aku tulis ni. eh aku pun sakit hati tulis benda ni. Mari berdoa berat gua bertambah.

Kalau masuk pasal makanan, aku akan jadi sensitif. lapar - tak jumpa makanan. lapar - tapi cikgu tak nak stop mengajar [sampai DM tutup pintu]. Masa ni berair mata aku tengok abang DM tutup pintu. Bau ayam rempah kuat betul. Aku pernah pasang niat nak ketuk pintu belakang DM nak mintak ayam. Alah, ayam je pun bukan susah nak keluarkan balik. KAN?

Nak jadikan cerita,

Hari nak pergi open chess aku set jam pukul 4.20 pagi. disebabkan benda ni diorang buat dekat Dewan Jubli Perak, Kuala Kangsar maka cikgu aku dah bagi amaran awal-awal pukul 5.30 bertolak. kalau lewat tinggal. Dan cikgu gua memang janji ditepati betul. Budak F1 ni yang namanya dirahsiakan (oleh aku) tak tau apa jadi dengan dia yang pasti dia kena tinggal sebab lambat. Hahahahihihihuhuhoho Mujur dia tak pergi, dia tu annoying betul! (kemain pulak tahap menyampah tu hoho)

oh ok malas nak cakap pasal dia. nantilah buat entri khas untuk dia.

Berkaitan dengan lapar, pagi tu aku cuma makan biskut muncyh's dari locker dan roti gardinia 70 sen yang cikgu bekalkan. sepanjang game berlangsung tu memang tak dapat fokus. bila aku lapar, dia efek semua. Otak pun tak dapat kawal semua benda. Maka aku kalah pada game ke-3. Kalah kalah kalah. Tak sedih tak kecewa sbb aku cuma nak muntah masa tu (ceh alasan nak cover kekalahan -tipikal). Risau pulak kalau tetibe muntah dekat papan catur.

Kepala pening, perut kosong. Makan apa pun masa tu memang tak boleh terima dah. kau makan, kau muntah. makan. muntah. makan. muntah. nampak tak coraknya?

Masa lunch cikgu kasi duit belanja. semua khusyuk layan laksa gua bantai tidur dekat meja makan tu. gila! ada 4 game lagi nak hadap! bayangkan kalau gua muntah laksa atas papan catur tu nanti. fuh! 7 keturunan takkan lupa. jadi, kalau nak makan kena tunggu waktu dinner pulak. sempat mati kelaparan.


bertolak balik ke SABDA pukul 6.30 petang. 8.30 dah sampai Hutan Melintang. Stop jap singgah KFC. Tapi malangnya antara tidur dan makan, aku lebih cenderung untuk tidur. Mngantuk betul main game sampai petang. Yang turun pergi KFC pun dalam 5-6 orang je. Lain semua dah tenat.

Sampai sekolah, pergi surau solat apa semua lepas tu TERUS MASUK DORM. BUKAK JE PINTU DORM, AKU TERPANDANG BAKUL SAMPAH

Dannnnnn....



aku



rasa



nak


menangis



Bakul sampah tu penuh dengan sampah dan sisa KFC. Masa tu rasa rasa rasa..... arghhh tak boleh digambarkan dengan kata-kata. Sudahlah tengah lapar, tapi dormmates boleh makan sedap-sedap tanpa aku. Mesti diorang berpesta dalam dorm sambil makan KFC berkotak-kotak (terjun bangunan)

Sambil pandang sisa KFC, 
sambil letak tangan ke dada, 
sambil tu aku berkata
 "tak apa bukan rezeki aku" (menangis dalam hati)

Kan dah kata aku sensitif kalau tengah lapar. Lagi-lagi pasal makanan.

Maka berlalulah saat-saat sayu untuk seorang forever alone seperti aku. dah lah keseorangan dalam dorm. sepatutnya aku boleh bergembira sebab tempat basuh baju kosong. tapi aku basuh baju dengan hati yang lara, perut yang hampa. Habis basuh baju, naik floor atas ambik air panas, buat meggi (Jelas sekali saat begini memang maggi teman bicara.) 

Masa ni aku tak fikir benda-benda halus semua. mungkin tekad nak makan tu sangat tinggi. Nasib baik budak Amber tak tampal lagi gambar momok dekat pintu dorm diorang. Kalau tak aku dah jerit-jerit lari turun tangga - patah balik. PLEASE LAH WAH CABUT GAMBAR HANTU TU!

pong pang pong pang aspuri dah bising. budak-budak dah balik prep. Dorm mula meriah. Seperti malam-malam yang lain, akan ada satu masa di BP08 (dan dorm2 lain juga mungkin) di mana semua akan duduk sembang2 ibarat di kedai kopi. Kisah budak F1 yang annoying tu turut aku ceritakan. Hihihuhuhohoho ok dah. Tiba-tiba...

Sya datang dekat aku, dan hulur bekas makanan dengan penutup warna pink lalu berkata 


"ni untuk kau"





perasaan aku masa tu (sila rujuk tajuk di atas)


Tak sangka diorang ingat aku. sob sob sumpah ini betul-betul terharu. Sudahlah lapar tak makan satu hari. Makan pun hanya biskut Munchy's dan roti 70 sen. Tak heran lah ayam KFC tu nampak bersinar-sinar di mata aku.

30 saat kemudian, aku tengok Fatieha dengan Safiyyah dah pandang aku semacam. Aku jongket kening. Ehem nak ayam lettew, ehem tapi malu nak mengaku.

bila aku offer ayam, muka diorang pun sama bersinar macam aku dapat ayam mula-mula tadi kahkah. lagipun aku baru je habis makan maggi (kembung perut doh hirup kuah dia) Maka, ayam dua ketul tu aku kongsi-kongsi dengan diorang. Bahagia betul rasa masa tu dapat makan ayam sama-sama ;D

Apa yang aku dapat simpulkan dekat sini,
berkongsi makanan lebih menggembirakan daripada makan 2 ketul ayam sorang2.
birthday aku dah nak dekat. kalau nak kasi hadiah makanan pun aku terima. eh?

Sekian Terima Kasih.
Ya, aku tahu panjang.
Haha.

p/s : pergi baca ayat first dekat entri ni. Yes! sekarang aku betul-betul tengah lapar sampai lupa nak greet Assalamualaikum.

Elok je habis menaip ni, mak gua pulang bawak balik burger panas. (terliur) #OFF

4 comments:

D-SIM said...

oh spm

Shahizan Azmi said...

apa kena mengena -_-

Carlos Santiago said...

ES PEE EMM

Shahizan Azmi said...

apa tu? Adakah sejenis ayam KFC keluaran baharu?